V tomto blogu popíšeme spôsob, ako získať kavalitného Drupal vývojára do svojho tímu.
Zabezpečte, že pracovná pozícia a popis práce sú jasne zadefinované, aby ste sa v procese hľadania vhodného kandidáta vyhli zbytočným nedorozumeniam. Zadefinujte svoje požiadavky na pracovnú pozíciu, prípadne na konkrétny projekt čo najpodrobnejšie. Nie je tu priestor na dohady. V opačnom prípade sa Vám to môže vrátiť a stratíte tak drahocenný čas pri výbere vhodného kandidáta.
Buďte maximálne otvorení a transparentní.
Ak potrebujete niekoho, kto má skúsenosti s Drupal Commerce riešeniami a migráciami obsahu medzi rôznymi verziami Drupal verziíí (Drupal 7, Drupal 8, Drupal 9), tak to zadefinujte.
Potrebujete niekoho, kto dokáže robiť custom moduly? Uveďte to vo vašej ponuke.
Je rozdiel, či má potenciálny vývojár skúsenosti s témovaním webov, developmentom alebo vývojom custom modulov. V skutočnosti je len málo vývojárov, ktorí dokážu robiť všetko z toho na 100%.
Na trhu sú rôzne pracovné agentúry a portály, ktoré tvrdia, že majú najlepšie zdroje Drupal vývojárov, ktorý čakajú na ponuku.
Je ľahké sa nechať ohromiť ich tvrdeniami, ale prax je väčšinou iná, najmä ak nemáte technický background v tejto oblasti. Kde by ste teda mali zverejniť ponuku vášho pracovného miesta pre Drupal vývojára?
V nasledovnom zozname uvádzam, čo sme pri hľadaní Drupal vývojára (podľa dôležitosti) považovali za najlepšie využitie času:
Vždy odporúčame sliediť aj na sociálnych sieťach. Náš najobľúbenejší je LinkedIn. Kvalitne vytvorený profil na LinkedIne hovorí o vývojárovi veľa. Je potrebné zamerať sa na:
Skúsenosti / interval v zamestnaní: Pozrite sa, koľko projektov majú za sebou, doba trvania projektov a rozsah projektov. Vývojári môžu byť buď nezávislí alebo môžu byť súčasťou nejakej organizácie. Časový interval každého z projektov alebo pôsobenia v organizácii, pre ktorú pracovali, odhaľuje schopnosť byť stabilný. Ak má vývojár každý týždeň nový projekt, nie je to dobrý signál.
Pozrite sa na časť so zhrnutím: Čím je zhrnutie presnejšie a stručnejšie, tým lepšie môže vývojár komunikovať. Existuje veľká šanca, že aj ich kód bude pravdepodobne dosť efektívny.
Spojenia: Počet spojení je svedectvom znaku spolupráce. Počet spojení s Drupal komunitou môže naznačovať úroveň aktívneho zapojenia sa do Drupal komunity. Vášnivý Drupalista je intenzívne prepojený s komunitou a výsledky svojej práce zdieľa aj tam.
Odporúčania: V tejto časti sú uvedené názory a odporúčania bývalých klientov, kolegov. Ide preto o zrejmy odraz schopnosti a profesionality vývojára. Názor klientov dodávajú vývojárovi na dôveryhodnosti.
Skupiny a diskusie: Skupiny, ktorých je vývojár súčasťou, ukazujú, aký vážny a aktívny je vývojár v komunite Drupalu.
Rozhodli ste sa, koho hľadáte, aké presné pracovné požiadavky chcete splniť a kde nájdete svoj talent.
Čo ďalej?
Je čas vylúčiť ľudí resp. agentúry z vášho zoznamu a to nasledovne:
Pozorne čítajte "slová": Je dôležité pozorne prečítať životopis. Keďže ste už pri svojom zadaní pracovnej ponuky boli veľmi konkrétni, životopis uchádzača by mal odrážať vaše potreby. Napríklad s akými verziami Drupalu majú skúsenosti, s akými modulmi majú skúsenosti, či sú viac zameraní na front-end alebo viac na back-end, na akých pojektoch pracovali, atď.
Zvážte úroveň skúseností: Samotný počet rokov praxe by nemal rozhodovať o uchádzačovi. Uistite sa, či Drupal vývojár pracoval aj s predchádzajúcimi verziami Drupalu, ako sú Drupal 6, Drupal 7. Čím viac verzií Developer používal, tým lepšie pochopí zložitosť Drupalu a spôsoby, ako ich prekonať, teda rôzne koncepty, ktoré sú dôležité pre efektívny vývoj. Nezabudnite tiež, že nie všetci dobrí vývojári majú nevyhnutne veľa skúseností. Napokon, každý niekde začal a rozvíjal sa. Oveľa dôležitejší je potenciál daného vývojára, ktorý sa z dlhodobej perspektívy určite vráti.
Skontrolujte zapojenie v komunite: Ak vývojár tvrdí, že je odborník, ale v komunite Drupalu nemá veľkú aktivitu, môže to byť pre vás varovanie. Nezabudnite skontrolovať ich profil v Drupal komunite, ako už bolo spomenuté vyššie. No a samozrejme, niekedy sa nájdu aj výnimky. Existujú ľudia, ktorí nemusia byť vždy aktívni na fórach alebo v komunitách, ale môžu byť skvelými Drupal vývojármi.
Tu je potrebné použiť svoju intuíciu.
Dajte im zadanie. Toto je ďalšia metóda na celkom efektívne zistenie, ako na tom daný developer je. Predstavte scenár, ktorý je dostatočne náročný na zvládnutie, a opýtajte sa uchádzača, ako by to riešil, prípadne mu dajte viac priestoru na jeho vypracovanie po stretnutí. Pri tejto metóde dokážete posudzovať viacero vecí a to ako vývojár komunikuje, aké riešenie vymyslel, aký kód napísal, atď.
Týmto spôsobom môžete posúdiť ich úsudok, úroveň odbornosti, rýchlosť a kvalitu kódovania. Požiadajte vývojára o jeho ID na GitHube, aby ste mohli skontrolovať jeho kód a jeho profilovú stránku na Drupal.org a pozrieť si jeho príspevky.
Vývojár môže mať všetky potrebné odborné znalosti, ale ak nevie správne komunikovať, môže to byť perspektívne problém. Zaistite, aby ich komunikačný štýl zodpovedal vašej firemnej kultúre a tento váš cieľ komunikujte s vývojárom už od začiatku.
Vďaka dobrej komunikácii bude zabezpečené bezproblémové a včasné dodanie vášho projektu. Dobrý komunikátor je nepopierateľnou výhodou či už ide o internú komunikáciu v tíme alebo komunikáciu navonok so zákazníkom.
Tento bod sa týka spolupráce na úrovni agentúr. Existuje veľa Drupal agentúr, ktoré majú svoje vlastné procesy a vlastnú kultúru. Niektoré sú vhodné na spoluprácu, iné zase nie.
Dôležité je preveriť, dostupnosť zdrojov týchto agentúr, pretože to môže byť kameňom úrazu do budúcna. Dôležitá je transparentnosť v otázke dostupných zdrojov a doržiavania termínov.
Tieto kľúčové ukazovatele vám pomôžu pri vašom rozhodovaní spolupracovať s agentúrami, na ktoré sa budete môcť spoľahnúť.
Verím, že Vám tento článok napomohol k tomu, aby ste našli toho správneho Drupal vývojára pre spoluprácu.