iMPROVE Digitalálna agentúra

SEO optimalizácia - ako dosiahnuť viac preklikov z Google

Marián Murín • feb 27, 2023

Vysoká miera prekliku vedie k vysokému umiestneniu na Google. Vytvorte si dokonalú online marketingovú stratégiu pomocou týchto 15 stratégií na zlepšenie miery prekliku CTR.


Keď sa váš web zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania v Google pre akýkoľvek vyhľadávací dopyt, nazýva sa to zobrazenie alebo Impresia. Čo je potom miera prekliknutia (alebo CTR - Click Through Rate)?

Je to počet kliknutí na vaše výsledky vyhľadávania vydelený počtom zobrazení vo výsledkoch vyhľadávania a vynásobený 100 %. Alebo oveľa kratší a krajší matematický vzorec:


CTR = Kliknutia/Impresie * 100%




1. Buďte na prvej stránke v Googli, teda v TOP 10 výsledkoch vyhľadávania


Prvý krok tejto operácie je zároveň najťažší. Bez neho môžete zabudnúť na zvyšovanie miery prekliku. Stránka Google #2 už nie je až taká zaujímavá. Čím hlbšie idete, výsledky vyhľadávania získajú exponenciálne menej kliknutí.

Našťastie to neznamená, že musíte prepracovať celé SEO svojho webu, vybudovať množstvo spätných odkazov a dostať každú zo svojich stránok na prvých 10 pozícií – aj keď sa to určite odporúča.

Existuje oveľa jednoduchší spôsob: začnite so stránkami, ktoré už majú hodnotenie na stránke Google #1. Zlepšite ich miery preklikov a viac vašich stránok porastie v hodnotení v dôsledku toho, že sa vaša stránka stane dôveryhodnejšou.


Nájdite svoje najvyššie hodnotené stránky. Napr. podstránka pre kľúčové slovo výrobné haly je na 5 pozícii v Googli.


Stránky s najlepšími pozíciami v Google


2. Optimalizujte podstránky s nízkou mierou prekliku (MP)


S trochou šťastia vám predchádzajúci krok pomôže nájsť viac ako niekoľko stránok, s ktorými môžete začať pracovať. Teraz, ktoré z nich budete optimalizovať ako prvé?


Nakoniec ich budete chcieť mať všetky optimalizované. Musíte však niekde začať. Najlepšie stránky, ktoré treba urobiť ako prvé, sú tie s najnižšou mierou prekliku. Vylepšiť ich bude najjednoduchšie – pretože ak sú ich CTR priepastne nízke, musia mať nejaké zjavné nedostatky, ktoré sa budú dať ľahko opraviť.

Opäť vám pomôže horeuvedený report. Tieto podstránky majú najväčší potenciál stať sa vašimi najväčšími magnetmi a zdrojmi konverzií.


3. Optimalizujte pre najlepšie kľúčové slová


Poznáte nákupný lievik? Dá sa znázorniť takto:


Nákupný lievik


Počnúc povedomím o vašom produkte a končiac jeho kúpou sa bude počet ľudí na každej úrovni zmenšovať. Je to preto, že nie všetci používatelia majú záujem nakúpiť hneď na začiatku. Získavanie kliknutí vyžaduje upútanie pozornosti používateľov, ktorí majú záujem.

Tu prichádzajú na rad kľúčové slová.


V tomto bode môžete urobiť dve chyby:

1. Optimalizujete web pre kľúčové slová, ktoré vyhľadávajú ľudia veľmi vysoko v nákupnom lieviku. Šanca, že sa títo ľudia stanú vašimi zákazníkmi, je veľmi nízka.

2. Neoptimalizujete web pre kľúčové slová, ktoré používajú ľudia blízko k nákupu v dolnej časti lievika. Prídete teda o používateľov, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou kliknú na Váš odkaz.


Správny postup
:

Optimalizujte svoje webové stránky pre najoptimálnejšie kľúčové slová. Sú to tie, ktoré zachytávajú požadovaný zámer vyhľadávania používateľa a majú vysoký počet vyhľadávaní za mesiac.


Nájdite takéto kľúčové slová, napr. pomocou nášho SEO nástroja. Výsledok analýzy môže vyzerať takto:

Analýza kľúčových slov v Google


Ak stránky, ktorých mieru prekliku zlepšujete, už majú najlepšie kľúčové slová, skvelé!


Pokračujte ďalším krokom.


4. Pripravte pútavé nadpisy


Teraz sa dostávame k samotným výsledkom vyhľadávania. Bežný výsledok vyhľadávania má tri prvky: Nadpis, Popis a URL adresu. Viac prvkov je možné pridať pomocou štruktúrovaných údajov, ale k tomu sa dostaneme neskôr. Zatiaľ sa budeme venovať nadpisom.

Čo robí nadpis klikateľný?


  1. Na svojej web stránke nesmiete mať žiadne duplicitné nadpisy stránok a mali by ste sa vyhnúť duplicitám s inými web stránkami. Nejedinečný názov splynie s ostatnými a nepritiahne žiadne kliknutia.
  2. Zodpovedá obsahu stránky. Ak nadpis popisuje jednu vec a podstránka obsahuje niečo iné, prídete o klikajúcich používateľov.
  3. Obsahuje kľúčové slovo. Už viete, že najlepšie kľúčové slová odrážajú zámer vyhľadávania používateľa. Vaše nadpisy by mali obsahovať aspoň jedno takéto kľúčové slovo, najlepšie hneď na začiatku nadpisu.
  4. Zahŕňa slová, ktoré upútajú pozornosť.

    [X% zľava]
    (Aktualizované)
    [infografika]
    (Prečo na tom záleží)
    [Nový výskum]
    (Prípadová štúdia)
    [rozhovor]
    (Nový sprievodca)
    [+kontrolný zoznam]
    (s príkladmi)
    [Video]
    (Dôveruje X klientov)
    [Vývojový diagram]
    [Vizuálny sprievodca]
    (bez poplatkov)
    [šablóna]

  5. Je špecifický. Na ktorý výsledok vyhľadávania by ste radšej klikli:
    Kúpiť iPhone alebo Kúpiť iPhone 13, 128GB čierny v Košiciach? Čím konkrétnejšie, tým lepšie.
  6. Zostáva v rámci povoleného počtu znakov a nie je orezaný.
  7. Obsahuje slová, ktoré vyvolávajú emócie.
  8. symboly, ktoré zvyšujú klikateľnosť: dvojbodka, zátvorky, otáznik, symbol percenta.
  9. čísla.
  10. Obsahuje slová „prečo“, „čo“, „ako“.
  11. Pripravte niečo ako: číslo + emocionálny háčik + druh obsahu + predmet. Príklad: 20 užitočných nástrojov, ktoré zlepšia vaše  SEO.


Ďalším
jednoduchým tipom, aby sa na vaše nadpisy dalo kliknúť je:

Nájdite na sociálnych sieťach príspevky s veľkou mierou angažovanosťi používateľov. Názvy týchto príspevkov môžu poskytnúť niekoľko skvelých príkladov toho, čo potrebujete.


5. Pripravte pútavé meta popisy


Ďalším faktorom, ktorý zvyšuje mieru prekliku je meta popis, ktorý viete ovplyvniť na vašej podstránke a mal by spĺňať:


  1. Jedinečnosť popisu
  2. Zhoda s obsahom stránky
  3. Obsahuje kľúčové slová, pre ktoré optimalizujeme
  4. Dodržiavanie limitu počtu znakov
    A ide ešte o
    ďalšie 2 faktory, ktoré môžu vylepšiť váš popis.
  5. Zahrňte výzvu do akcie.
  6. Apelujte na konkrétne typy zákazníkov (alebo persony). Táto časť bude vyžadovať určité experimentovanie, aby ste našli osobu, ktorá vygeneruje najviac kliknutí.

New Paragraph

6. Pripravte pútavé URL adresy


Adresy URL sa optimalizujú oveľa jednoduchšie. Musia mať oveľa menej vecí spoločných s názvami a popismi: byť jedinečné, zodpovedať obsahu stránky a obsahovať kľúčové slová. A potom je tu zopár ďalších faktorov:


  1. pozostávajú zo skutočných slov (/ocelove-haly) namiesto toho, aby vyzerali ako nezmyselné náhodné symboly (/?index.php&keyword=h3k34).
  2. prvý pohľad na vašu URL by mal stačiť na to, aby ste pochopili, o čom stránka je. Jedinou akceptovateľnou výnimkou je domovská stránka, ktorej adresa URL často obsahuje iba názov značky.


7. Dostaňte sa do úryvkov vyhľadávania (Rich Snippets)


Už ste určite videli výsledky vyhľadávania, ktoré obsahovali viac prvkov ako tri hlavné. Bohaté úryvky (rich snippets) sú výsledky, ktoré obsahujú aj obrázky, hviezdičky hodnotenia, skóre recenzií, ceny produktov, atď.


Tieto dodatočné prvky je možné pridať iba pomocou štruktúrovaných údajov na vašom webe.


Ako upiecť pizzu


Rôzne štúdie uvádzajú, že Rich Snippets získavajú o 30 % viac kliknutí ako bežné "nudné" výsledky vyhľadávania. Predpokladám, že teraz by sa vám páčilo niekoľko experimentov so štruktúrovanými údajmi. Nie je lepšie miesto, kde začať, ako jeho oficiálna webová stránka: schema.org.



8. Dostaňte sa do Knowledge Graph


Diagram znalostí Google (Knowledge Graph) je vyhradený pre značky a firmy. Je veľký a nedá sa prehliadnuť, čo z neho robí silný magnet na klikanie – nehovoriac o tom, že vďaka nemu vyzeráte ako veľký hráč.


Knowledge Graph


Ako sa dostať do Diagramu znalostí pre svoju spoločnosť?


  • Použite štruktúrované údaje na svojom webe
  • Získajte článok o vašej firme na Wikipédii
  • Vytvorte miestny záznam v službe Moja firma na Googli
  • Zviditeľnite sa v službe Google News a ďalších online správach
  • Majte stránky na sociálnych sieťach.



10. Dostaňte sa do lokálneho vyhľadávania v Googli

Všimli ste si niekedy tento blok s tromi výsledkami v Google Mapách, keď ste zadali produkt alebo službu do Googlu?

Keďže je umiestnený nad organickými výsledkami, kradne im kliknutia rovnako ako odporúčané Rich Snippety.

Ak chcete dostať svoju firmu do tohto 3-bloku, postupujte podľa týchto krokov:

1. Vytvorte si záznam v službe
Moja firma na Googli;

2. Vyplňte informácie o svojej firme v službe Moja firma na Googli a na každej inej webovej lokalite, na ktorej máte záznam.

3. Udržujte svoje informácie konzistentné na všetkých webových stránkach (a nezabudnite ich aktualizovať všade, ak sa niečo zmení);

4. Nazbierajte čo najviac pozitívnych recenzií od zákazníkov. Vďaka tomu bude váš výsledok v 3-bloku klikateľnejší, pretože pozitívne hodnotenia vzbudzujú dôveru.



Knowledge Graph


11. Získajte odkazy na podstránky


Odkazy na podstránky sú dodatočné odkazy, ktoré sa zobrazujú vo vašom výsledku vyhľadávania pod jeho hlavnou časťou. Vyzerajú nasledovne:


Knowledge Graph


Môžu obsahovať až 8 odkazov. Môžete si ich zobraziť ako navigáciu svojho webu zabudovanú priamo do výsledkov vyhľadávania Google.

Je to veľká výhoda: nielen jeden, ale viacero odkazov smerujúcich na váš web, to všetko na jednej pozícii.


Znie to tak, že by ste ich mali určite získať pre svoju web stránku, však?


Ale, samozrejme, má to háčik. Odkazy na podstránky sú vytvárané automaticky algoritmom Google a sú úplne mimo vašej kontroly.

Takéto odkazy na podstránky však zvyčajne majú niekoľko vecí spoločných. Ak spĺňate tieto požiadavky, Google sa môže rozhodnúť, že si zaslúžite tieto odkazy na podstránky mať.


  1. Poradie #1 v Googli pre vašu značku
  2. Je potrebné mať efektívnu a ľahko použiteľnú štruktúru stránok
  3. Je potrebné mať odkazy na všetky dôležité stránky z domovskej stránky


Keďže sa nemôžete rozhodnúť, ktoré z vašich stránok si Google vyberie, jediný správny spôsob, ako ich optimalizovať, je začať až potom, keď sa začnú zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania v Googli.


Každý takýto odkaz na podstránku pozostáva z názvu a popisu, pričom oba majú oveľa menší počet znakov ako v klasických výsledkoch vyhľadávania. Preto, ak chcete, aby sa na ne dalo lepšie kliknúť, musíte hneď na začiatku umiestniť výzvu do akcie.


12. Pridajte drobčekovú navigáciu


Na zlepšenie navigácie a používateľského zážitku sa vždy odporúča pridať na svoj web tzv. drobčekovú navigáciu, ale môžete ju pridať aj priamo do výsledkov vyhľadávania.



Knowledge Graph


Drobečková navigácia má niekoľko spoločných vecí s odkazmi na podstránky. Do výsledkov vyhľadávania vložia niekoľko dodatočných odkazov na vašu stránku, urobia váš výsledok vo vyhľadávaní pútavým a samozrejme, prinesú ďalšie kliknutia.


Ale najlepšia časť na tom je, že na rozdiel od odkazov na podstránky ich môžete pridať sami!

Existujú dva spôsoby, ako vytvoriť drobčekovú navigáciu:

  • vytvoriť zoznam odkazov prostredníctvom HTML alebo
  • použiť štruktúrované údaje.


Ako vidíte v príklade vyššie, drobčeková navigácia nahrádza webovú adresu vašej stránky, takže sa uistite, že každý krok je dobre popísaný!


13. Použite nástroje na ukážku výsledkov vyhľadávania


Je pravdepodobné, že váš pohľad nebude taký ako pohľad používateľov. To však neznamená, že by ste si atraktívnosť svojich úryvkov z vyhľadávania nemali pozrieť na vlastné oči. Určite by ste mali.

Náhľad pre Výsledky vyhľadávania v Googli


Tu je niekoľko bezplatných nástrojov, ktoré môžu generovať ukážky výsledkov vyhľadávania:


A nezabudnite skontrolovať, ako vaše výsledky vyzerajú na počítačoch aj mobilných zariadeniach.

14. Zlepšite rýchlosť načítania


Áno, čítate správne. Teraz sa pravdepodobne pýtate, čo to má spoločné s tým, že vaše výsledky vyhľadávania budú lepšie klikateľné. Ide menej o získavanie kliknutí a viac o zabezpečenie ich fungovania.

Viete, kedy presne sa kliknutie zaráta? Ak ste práve odpovedali "keď používateľ klikne", mýlite sa.


Kliknutie sa zaráta potom, čo používateľ klikne a zároveň, keď sa webová stránka skutočne načíta. Ak teda používateľ klikne a zatvorí stránku pred dokončením načítania, kliknutie sa nepočíta.

Preto sa musíte uistiť, že sa vaše stránky načítavajú rýchlo – aby ste sa vyhli presne takejto situácii.


  • Hostujte svoje web stránky na rýchlom serveri
  • Hostujte svoje web stránky v sieti na doručovanie obsahu CDN
  • Optimalizujte kód stránky
  • Optimalizujte obrázky na stránke
  • Zlúčte prvky, ktoré je možné zlúčiť (napríklad viacero obrázkov idúcich za sebou alebo súbory CSS)
  • Povoľte ukladanie do vyrovnávacej pamäte prehliadača
  • Použite kompresný softvér ako Gzip

Ak je vaša miera prekliku nízka, mali by ste skontrolovať rýchlosť načítania vašej stránky, aby ste zistili, či to práve súvisí s týmto faktorom. Otestujte si to pomocou nástroja na optimalizáciu rýchlosti Google Page Speed Insight.


SEO pristávacích stránok


15. Monitorujte svoj progres


Prvý krok bol najťažší a posledný je najjednoduchší. Jediná vec, ktorej sa v tejto chvíli obávate je, že vaše úsilie nemuselo fungovať. Ale to nezistíte, kým to neskontrolujete.


Progres v Google Search Console


Pridajte svoj web do služby Google Search Console a začnite čerpať údaje z Googlu.

Prehľad Najlepších stránok sa denne automaticky aktualizuje a zobrazuje údaje za posledných 30 dní. Nezabudnite to často kontrolovať!




Sledujte svoj SEO progres

Majte pod kontrolou Vaše pozície v Googli a návštevnosť vášho webu.

Vyskúšajte náš SEO nástroj
Google Consent Mode V2
By Michaela Nikodemová 14 Mar, 2024
Consent Mode V2 od Google poskytuje inovatívne riešenie, ktoré nám umožňuje prispôsobiť ako sa zbierajú a používajú údaje o užívateľoch na základe ich súhlasu a odosielať dáta súhlasov. Vysvetlíme Vám, prečo by ste mali zvážiť implementáciu Google Consent Mode V2, aké zmeny prináša, ako ovplyvní kvalitu dát v Google Analytics a ADS a ako ho jednoducho implementovať.
Prečo migrovať Drupal 9 na Drupal 10
By Michaela Nikodemová 07 Nov, 2023
Podpora projektov na Drupal 9 skončila 1. novembra 2023.Je najvyšší čas uvažovať nad migráciou projektu na nový Drupal 10. Prečítajte si viac o jeho výhodách.
Ako migrovať z Drupal 7 na Drupal 10
By Marián Murín 27 Mar, 2023
Ešte stále rozšírená verzia Drupal 7 dosiahne koniec životnosti 1. novembra 2023. Potom sa všetky weby bežiace na Drupal 7 stanú potenciálne zraniteľnými, pretože nebudú dostávať žiadne bezpečnostné aktualizácie.
Trendy v digitálnom marketingu - čo nás čaká v roku 2023
By Michaela Nikodemová 02 Feb, 2023
Pozrite sa na niekoľko kľúčových noviniek a trendov, na ktoré sa v tomto roku potrebujeme spolu zamerať, aby vaše podnikanie prosperovalo.
Drupal 10 prichádza
By Marián Murín 08 Dec, 2022
Odpočítavame čas do vydania Drupal 10 – do konca zostáva niečo vyše týždňa. Ale z čoho sú všetci tak nadšení? A na čo sa môžete pripraviť pred jeho vydaním?
Ako nájsť kvalitného Drupal vývojára
By Marián Murín 28 Sep, 2021
V tomto blogu popíšeme spôsob, ako získať kavalitného Drupal vývojára do svojho tímu.
Page Experiences - Užívateľské skúsenosti so stránkou
By Marián Murín 28 Sep, 2021
Google ohlásil na jún 2021 veľkú aktualizáciu hodnotiaceho algoritmu posudzovania stránok. Tento algoritmus sa pravidelne optimalizuje a aktualizuje. Teraz nás však čaká zmena, ktorá bude o niečo výraznejšia. Do hry vstupuje faktor “Page Experiences - Používateľská skúsenosť so stránkou”.
Kedy je správny čas pre migráciu na Drupal 9
By Marián Murín 28 Sep, 2021
Kedy je správny čas pre migráciu na Drupal 9.
Viac článkov
Share by: