Správa PPC kampaní

Naše služby v oblasti PPC sú navrhnuté tak, aby napomáhali rastu vášho podnikania s čo najväčšou návratnosťou investovaných financií na internetovú reklamu.

PPC kampane, či sú to Google Adwords - eTarget - Facebook ads alebo Twitter ads, vám môžu generovať pravidelnú cielenú návštevnosť, čo je podstatné ak chcete viac predávať.

Naše PPC služby sú prispôsobené vašim potrebám a sú zamerané na vaše obchodné ciele. Náš cieľ je jednoduchý a jasný: zarobiť vám viac peňazí. Naše dlhoročné skúsenosti v online svete a overené taktiky vám garantujú úspech v oblasti PPC.

Profitujte z vašich PPC kampaní. Nemíňajte financie bez návratnosti do vašej investície.

Výhody Google Adwords PPC kampaní

Tu sú 3 hlavné výhody Google Adwords kampaní.

  1. okamžité výsledky - prinášajú cielenú návštevnosť na vašu web stránku do niekoľkých minút
  2. obrovské možnosti zacielenia - cielenie na kľúčové slová, na lokalitu, jazyk, čas počas dňa a ďalšie
  3. cenovo efektívne - platíte len vtedy, ak si niekto klikne na vašu reklamu (PPC - Pay Per Click)

Google Adwords versus Facebook Ads

Čo je viac efektívne? Ktorý kanál je lepší pre vyššie konverzie?

Obidva môžu byť vysoko efektívne, avšak obidva potrebujú iný prístup, pretože iný je úmysel ľudí na Googli a iný na Facebooku.

  • Google: Ľudia používajú Google, aby našli riešenie pre svoj problém. napr. "ubytovanie v nízkych tatrách", "sťahovanie v Bratislave". Pre tento učel je vhodný Googel AdWords, aby ste cielili na ľudí, ktorí aktívne hľadajú riešenie svojho problému, pretože vy im tento problém viete vyriešiť. 
  • Facebook: Ľudia používajú Facebook, aby sa spojili s ľuďmi a zdieľali si rôzne informácie, ktoré sa im páčia alebo ktoré ich zaujímajú. Preto je  Facebook Ads vhodný na problémy, ktoré ľudia môžu chcieť potenciálne riešiť, ale ich aktívne nehľadajú alebo problémy, o ktorých ani netušia, že môžu mať. Ide teda o akési vyvolanie záujmu.

Naše odporúčanie: Môžete alokovať váš rozpočet pre obidva kanály a zistiť, ktorý kanál vám prinesie lepší výsledok.

Ako fungujú PPC kampane

Reklamy v službe Google Adwords sa predávajú prostredníctvom aukcie.

Inzerenti ponúkajú cenové ponuky pre kľúčové slová, aby mohli zobrazovať svoju reklamu vo výsledkoch vyhľadávania v Googli, ktorá po kliknutí vedie na vstupnú stránku webových stránok inzerenta.

Avšak na rozdiel od tradičných aukcií, najvyššia cenová ponuka nie vždy prvá.

Google berie do úvahy 2 hlavné faktory:

  1. skóre kvality (očakávaná miera prekliku, relevancia reklamy a skúsenosť so vstupnou stránkou).
  2. cenová ponuka za klik (napríklad 1,- €)

Google multiplikuje tieto dva faktory a vytvorí nový ukazovateľ: Hodnotenie reklamy.

Hodnotenie reklamy = skóre kvality * cenová ponuka

To znamená, že uchádzač s najvyšším hodnotením reklamy získa najvyššiu pozíciu.

Naše odporúčanie:

Zamerajte sa na neustále zlepšovanie vášho skóre kvality, aby ste tak mohli znížiť náklady a zvýšiť ponuku v rade konkurenčných ponúk. Pozrite si podrobnosti o skóre kvality daného kľúčového slova kliknutím na bielu bublinu vedľa konkrétneho kľúčového slova.

Teraz, keď sme uviedli základy, postupujte podľa nasledujúcich 10 krokov a vytvorte vašu prvú ziskovú PPC kampaň.

1. Definujte úspech a nastavte jeho meranie

Ešte predtým, než zaplatíte za prvé kliknutie musíte najprv presne určiť, čo chcete vašou reklamou dosiahnuť.
Vždy si najprv nastavte svoje ciele a rozhodnite sa s ohľadom na tieto ciele.

Napríklad vašim cieľom môže byť zvýšenie:

  • Povedomia o vašej značke
  • Online predajov
  • Telefonátov
  • Stiahnutí aplikácie
  • Počtu nových potenciálnych zákazníkov
  • Počtu nákupov v kamennom obchode
  • Expandovať na nové trhy

Je v poriadku neskôr zmeniť svoje ciele, ale ak neviete presne, čo chcete, potom žiadne rozhodnutie v službe AdWords nemôže byť správne. Keďže Google nedokáže určiť ciele za vás, pokúsi sa vám aspoň uľahčiť sledovanie vami zadefinovaných cieľov.

Naše odporúčania:

  1. Nastavte si ciele v službe Google Analytics.
    AdWords vám môže zobraziť kľúčové slovo s vysokou mierou prekliku (MP), ale keď sa pozriete hlbšie v službe Google Analytics, môže sa stať, že daný výraz nekonvertuje dobre alebo má vysokú mieru odchodov (Bounce Rate). Takéto informácie vám naozaj pomôžu efektívne optimalizovať váš účet.
  2. Prepojte svoje účty AdWords s nástrojmi Google Analytics a Search Console.
    Vytvorte účet AdWords a prejdite na nastavenia služby Google AdWords> prepojené účty a vyberte príslušné profily služby Analytics a Vyhľadávacia konzola.
  3. Prepojte službu Google Analytics so službou AdWords.
    Prejdite do oblasti administrácie služby Google Analytics> vyberte správne profily na prepojenie a po prepojení budete mať údaje služby Adwords v službe Analytics a naopak.

2. Analyzujte vašu PPC konkurenciu

Druhou obrovskou chybou, ktorú mnohí ľudia robia je, že si nerobia žiadny prieskum konkurencie skôr než  vytvoria svoju prvú kampaň.

Odporúčanie:

Táto aktivita vám poskytne okamžitú výhodu pri písaní reklamného textu, pretože vďaka nej môžete vylepšiť najlepšie stratégie vašich konkurentov.

  1. Hľadať v Googli. Pozrite sa na reklamy, s ktorými budete súperiť a vyhľadajte niektoré z vašich najlepších kľúčových slov.
  2. Poznamenajte si text presvedčivej reklamy. Čo by vás prinútilo kliknúť? Pozrite sa na zaujímavé ponuky, konkrétne ceny, výhody produktov, ktoré znejú presvedčivo.
  3. Skontrolujte konkurenčné vstupné stránky. Pozrite sa, ako vyzerajú vstupné stránky konkurencie. Reklamy smerujú na ich domovskú stránku? Sú výzvy do akcie viditeľné?
  4. Špehujte svoju konkurenciu. Použite bezplatný nástroj Spyfu, aby ste získali ešte viac informácií o tom ako majú nastavené reklamné kampane.

 

3. Pripravte pristávaciu stránku v súlade s vašou reklamou

Ak máte dobre pripravenú pristávaciu stránku, na ktorú pošlete návštevníkov z vašej kampane, tak je to veľký predpoklad na maximalizáciu návratnosti investície do reklamy.

Jednou z najväčších chýb, ktorú robia začínajúci používatelia služby AdWords je, že posielajú platené návštevy na ich domovskú stránku. Vaša domovská stránka je dobrá na to, aby vysvetlila, o čom je vaša firma, ale nikdy nebude taká efektívna pri získavaní konverzií ako pristávacia stránka vyhradená pre tento účel.

Elektronický obchod by mal namiesto domovskej stránky posielať návštevnosť predovšetkým na príslušnú vstupnú stránku produktu alebo produktovej kategórie.

Dobré vstupné stránky, presmerujú zákazníkov presne tam, kde to očakávajú. To znamená, že už nemusia kliknúť a hľadať to, čo pôvodne vyhľadávali v službe Google.

Odporúčanie

  • Myslite dopredu. Plateným vyhľadávaním sa nepodarí vyriešiť zlú vstupnú stránku alebo zlú skúsenosť s nákupným procesom v eshope. Skôr než začnete, mali by ste mať optimalizovanú webovú stránku pre mobilné zariadenia alebo vstupnú stránku, na ktorú chcete odosielať návštevníkov.
  • Priraďte kľúčové slová svojej reklamy nadpisom vstupnej stránky. Nepokúšajte sa znovu objavovať koleso. Začnite so šablónou vstupnej stránky, ktorá má vysokú konverziu, napr. od spoločnosti Leadpages a do nej si pridajte svoj obsah.

4. Výber vhodného typu kampane

Keď začínate s nastavovaním kampane v AdWords, budete si musieť vybrať typ kampane a podtyp kampane.

Typ kampane určuje, kde sa vaše reklamy môžu zákazníkom v reklamných sieťach spoločnosti Google zobrazovať, a v akom formáte sa môžu nachádzať, napríklad text alebo video.

Reklamy v AdWords sa môžu zobrazovať vo vyhľadávacej sieti (stránky spoločnosti Google a ich partnerské stránky) a vo svojej reklamnej zobrazovacej sieti (YouTube, Gmail, atď.).

Existuje šesť hlavných typov kampaní, z ktorých si môžete vybrať:

  1. Vyhľadávacia sieť s optimalizovanou reklamnou sieťou. (Môže mať veľmi široký záber!)
  2. Iba vyhľadávacia sieť. Partneri vyhľadávania a vyhľadávania v Google.
  3. Iba reklamná zobrazovacia sieť. Sieť partnerských stránok spoločnosti Google.
  4. Nakupovanie. Najlepšie spôsoby, ako vytvoriť reklamy pre nakupovanie.
  5. Video. Videoreklamy v službe YouTube a na internete.
  6. Univerzálna kampaň pre aplikácie. Propagujte aplikáciu v celej službe Vyhľadávanie, Zobrazovacia sieť a YouTube.

Odporúčanie

  • Prihláste sa do služby Google Adwords. Pre prvú kampaň vyberte možnosť Iba Vyhľadávacia sieť. Kliknite na položku "všetky funkcie" a zrušte začiarknutie "zahrnúť partnerov vo vyhľadávacej sieti"
  • Rozpočty sú nastavené na úrovni kampane, takže ak chcete spustiť rôzne typy kampaní, vytvárajte preto samostatné kampane.

5. Zacielenie na publikum

Možnosť cielenia reklám je jednou z kľúčových výhod online inzercie.

Vaše náklady tak máte pod kontrolou a návštevnosť vášho webu z reklám je viac cielená (s ohľadom na zvýšenie konverzií).

5 možností cielenia reklám v AdWords

  1. Lokalita. Mesto, PSČ a pod.
  2. Jazyk.
  3. Čas dňa. napr. Zobrazovať reklamy iba počas pracovných hodín.
  4. Zacielenie na zariadenia. Mobilné zariadenia, tablety, počítače, určité operačné systémy, operátori atď.
  5. Kľúčové slová. Zacieľte na publikum výberom kľúčových slov.

Odporúčanie

  • Použite dostupné údaje. Ak chcete zlepšiť presnosť svojho zacielenia, použite dostupné údaje zo služby Google Analytics a z vašej Facebook stránky.
  • Jazyk. Ak chcete zacieliť na dva jazyky, najlepšie je vytvoriť  samostatnú kampaň pre daný jazyk, aby ste mohli samostatne riadiť rozpočet pre danú kampaň a zahrnúť iba relevantné jazykové reklamy.

 

6. Nastavte vaše ponuky a rozpočty

Vyberte správnu stratégiu ponúkania cien pre vaše marketingové ciele.

Nastavte cenové ponuky pre reklamy pomocou 7 spôsobov:

  1. Zacielenie na umiestnenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Automatizovaná stratégia ponúkania cien na zobrazenie vašej reklamy v hornej časti stránky alebo na prvej stránke výsledkov vyhľadávania Google.
  2. Cieľová CZA. Stratégia ponúkania cien, ktorá stanovuje cenové ponuky s cieľom pomôcť dosiahnuť čo najviac konverzií v nastavenej cieľovej cene za akvizíciu (CZA). 
  3. Zacielenie na ROAS. Automatizovaná stratégia ponúkania cien vo viacerých kampaniach, reklamných skupinách a kľúčových slovách s cieľom dosiahnuť priemernú návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS), ktorá sa rovná cieľu, ktorý ste nastavili.
  4. Cieľový podiel víťazných zobrazení. Automatizovaná stratégia ponúkania cien, ktorá vašim reklamám pomôže prekonávať reklamy z inej domény.
  5. Maximalizujte kliknutia. Automatizovaná stratégia, ktorá pomôže získať čo najviac kliknutí v rámci vášho rozpočtu.
  6. Vylepšená CZK. Zvýši vašu cenovú ponuku na kliknutia, ktoré pravdepodobne povedú k predaju alebo konverzii na vašich webových stránkach.
  7. Manuálna CZK. Metóda ponúkania cien, ktorá vám umožňuje nastaviť vlastnú maximálnu cenu za kliknutie (CZK) pre vaše reklamy. Táto sa líši od automatických stratégií ponúkania cien, ktoré stanovujú sumy za vás.

Odporúčanie

Pri prvej kampani zadajte informácie uvedené nižšie do polí v službe Adwords.

  • Stratégia ponúkania cien: Vyberte položku "Manuálna CZK"
  • Rozpočet: Zadajte "20 €" denne

7. Napíšte efektívne reklamné texty

Uvázdam niekoľko typov ako napísať efektívne textové reklamy:

  1. Zosúlaďte reklamu s vašou vstupnou stránkou. Ľudia môžu opustiť váš web, ak tam nenájdu to, čo očakávajú.
  2. Zvýraznite to, čo vás robí jedinečným. Doprava zdarma? Jedinečná technológia? Povedzte to ľuďom! Predstavte vaše produkty, služby alebo ponuky, ktoré vás robia konkurencieschopnými.
  3. Zahrňte ceny, propagačné akcie a exkluzívne produkty. Ak máte zľavu na obmedzenú dobu alebo ak máte jedinečný produkt, povedzte to.
  4. Umožnite zákazníkom, aby podnikli kroky. Zahrňte výzvy do akcie, ako je nakúpte, zavolajte ešte dnes, objednajte, prechádzajte, zaregistrujte sa alebo vyžiadajte cenovú ponuku, aby ste ľuďom objasnili, aké budú ďalšie kroky.
  5. Zahrňte aspoň jedno z vašich kľúčových slov. Ak ste napríklad zahrnuli digitálne fotoaparáty ako kľúčové slovo, názov vašej reklamy by mohol byť "Kúpiť digitálne fotoaparáty".
  6. Postupujte podľa redakčných pokynov spoločnosti Google. Nepoužívajte nadmerné používanie CAPLOCKS, výkričníkov, atď.

Odporúčanie

  • Použite maximum znakov na napísanie textovej reklamy. Veď platíte za miesto. Na každom riadku sa priblížte k nule - pomáha vám to dostať sa pred konkurenciu.

8. Výber správnych kľúčových slov pre PPC kampane

Začíname výberom 10 - 20 kľúčových slov pre každú reklamnú skupinu.

Vyberieme frázy, ktoré by zákazníci použili pri vyhľadávaní vašich produktov alebo služieb. Tu je potrebné byť špecifický a je potrebné sa vyhnúť jednoslovným výrazom.

Urobíme prieskum kľúčových slov sledovaním vašej konkurencie a použitím nástroja Google Adwords Keyword Planner Tool.

Jednou z veľkých chýb, ktorú ľudia robia je, že nepoužívajú správne frázové zhody.

Frázové zhody v PPC kampaniach

Tieto frázové zhody kontrolujú kedy sa zobrazí vaša reklama a kedy nie.

  • Široká zhoda. Ide o predvolený typ zhody. Zobrazuje reklamy vo vyhľadávaní podobných fráz. Veľmi široké cielenie!
  • Frázová zhoda. Zadajte kľúčové slová v službe Adwords do uvodzoviek ako napr. "kľúčové slovo" pre zacielenie s frázovou zhodou.
  • Presná zhoda: Zadajte kľúčové slová v službe AdWords pomocou hranatých zátvoriek ako napr. [kľúčové slovo] pre zacielenie na presné kľúčové slovo.
  • Modifikátor zhody. Pridajte znamienko plus pred kľúčové slovo + kľúčové slová pre širokú zhodu.
  • Záporná zhoda: -kľúčové slovo. napr. zadarmo, lacné, torrent, youtube,...

Naše odporúčanie: Začnite s 10 kľúčovými slovami pre každú reklamnú skupinu. Zamerajte sa na kľúčové slová, ktoré predstavujú zámer na kúpu (nie kľúčové slová, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávania, aby sa niečo naučili).

9. Rozšírené nastavenia kampane

  • Vylučujúce kľúčové slová: Pridajte vylučujúce kľúčové slová na karty záporných kľúčových slov. -kľúčové slovo. napr. Zadarmo, lacné, torrent, youtube.
  • Rozšírenia reklamy. Vytvorte viac dôvodov prečo kliknúť na vašu reklamu a zvýšiť jej dôležitosť vo výsledkoch vyhľadávania. Zlepšite svoju reklamu pomocou odkazov na stránky, odkazov na volania a polohy. Viac informácií tu.
  • Remarketing. Zobrazovanie reklám ľuďom, ktorí navštívili váš web alebo používali vašu aplikáciu. Viac informácií tu.

10. Meranie a optimalizácia

Nerobte to, že nastavíte kampaň a potom na to zabudnete.

Spúšťanie reklám je neustála hra a optimalizácia. Vždy existujú nové príležitosti na to, aby ste rástli, takže je potrebné sa vašim kampaniam neustále venovať.

Ak chcete vyťažiť viac z vašich kampaní v AdWords, nezabudnite testovať veci, ako je reklamný text, cenové ponuky a vstupné stránky.

Odporúčanie

  • Optimalizujte alebo pozastavte nerealizované reklamy.
  • Reinvestujte rozpočty v reklamách, ktoré fungujú a majú vysokú mieru prekliku a mieru konverzie.
055 303 6342
Mlynárska 16, Košice